تاریخچه بنر تبلیغاتی بخش 2

تاریخچه بنر تبلیغاتی

تاریخچه بنر تبلیغاتی

طراحی بنر رضاگراف : همانطور که در بخش اول این بخش ( تاریخچه طراحی بنر تبلیغاتی ) مشاهده کردید و ادامه آن بخش دوم این مطلب در مورد انواع فرمت های بنر تبلیغاتی با شما صحبت خواهیم کرد .

فرمت یا پسوند ها :

در فرمت یا پسوند بنر ها نوع های مختلفی وجود دارد ، مثلا اینکه شما می توانید طراحی خود را در به صورت یک عکس ثابت و با پسوند جی پگ ( jpg ، jpeg ) در بیاورید .

طراحی بنر با فرمت jpg ، jpeg :

طراحی با ایــــن فرمت و خروجی معمولا مناسب برای تبلیغـــــــــات فروشگاه ها و نمایش محصولات مناسب می باشد و هم اکنون ایــــن نوع تبلیغات و بنـــــــر در سایت های ایـــنترنتی و شبکه های اجتماعی به صورت پست ثابت استفاده می شود .

طراحی بنر فرمت گیف (Gif ) :

این نوع بنر امروز بیش از پیش در میان تبلیغات سایـــــــت ها دیده می شود ، با وجود توقف تولید مدتی کوتاه چند ماهه ایــــن فرمت و جایگزین شدن آن ها بابنر های فلش ( Flash Banner ) ، اما بعد از بنــــر هـــــای پست ثابت که در بالا به آن اشاره شد ، ایــن فرمت ( گیف ) رو می توان به عنوان یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین محصول طراحی بنر در بین طراحان بنـــر و مدیران وب ســــــایت هــــای نمایش دهنده دانست . چرا که در این فرمت ، شما در مدت زمان کوتاه ( حتی در برخی موارد چند ساعته ) می توانید صاحب یک بنر تبلیغاتی جذاب و موثر شوید . گیف ها ، می توانند در نهــــــــایت سادگی ، به صورت انیمیشن و متحرک به شما ارائه شوند و حتی در برخی موارد موجب پیشرفت و برد یک کمپین تبلیغاتـــــــــــی شوند . فرمت گیف که ایـــــــن روز ها بخش عمده ای از تبلیغات سایــــــــت ها در انحصار خود گرفته و از محبوبیت بالایی در بین طراحان و مدیران وب سایــــــــت ها هم برخوردار است ، در عین سادگی از جذابیت و تاثیر گذاری بالایی برخوردار است .

طراحی بنر با فرمت فلش ( Swf ) :

فلش بی شک یکی از بهترین ، جذاب ترین و مدرن ترین نوع بنر و فرمت ها می باشد ، فلش در گذشته نه چندان دور بیشتر در قالب طراحی ســــــــایت و قالب هــــــای فلش استفاده و طراحی می شد و ایــن امر جدا از هزینه هــــای میلیونی و صرف زمان زیاد برای طراحان و صاحبان وب ، دارای جذابیت فوق العاده ای بوده و هست .

اما طی چند سال گذشته فلش پا به عرصه ی تبلیغات بنری گذاشت و توانست با گذشت زمانی کوتاه رقیب سر سختی برای کهنه کار ایـــــن عرصه شود و بتواند با نمایش درخشان در بین کاربران و صاحبان شرکت ها و کسب و کارها از محبوبیت بالایی بر خوردار شود .

فلش تونست با تلفیقی از هیجان ، کیفیت ، جذابیت و تنوع در عرصه تبلیغات خیلی زود جایگزین گیف شود .

اما طولی نکشید که مدیران وب سایت نمایش دهنده تبلیغات ، با توجه به مشکلات پیش روی وب ســـــــــایت شان ، قانون جدیدی برای جذب و نمایش تبلیغ وزن کنند که ایـــن قانون مانعی بزرگ برای تولید و نمایش تبلیغات فلش در فضای مجازی شد .

مدیران وب سایـــــت دلایلی متعددی را برای درج نکردن ایــــــنگونه تبلیغـــات در سایــــــت خود بیان می کنند که یکی از ایــــــــن دلایل مخرب بودن و لطمه وارد کردن فلش به ساخت وب ســــایت و البته سئوی آن می باشد .


نتیجه گیری :

تبلیغات ایــــن روزها به شیوه ها و سبک هــــای متفاوتی در ایــنترنت نمایش داده می شوند که هر کدام از شرکت هــــای تبلیغ دهنده با توجه به انتخاب جایگاه موجود  جهت نمایش تبلیغات خود از بازدهی گوناگونی بهره می برند ، که طراحی بنر تبلـــــیغاتی بخشی از دنیای بزرگ تبلیغات می باشد .

از اینکه امروز بنر گیف ، بنـــر فلش ، پست ثابت و … روی بورس باشد یا نباشد برای کسانی که با استراتژی کامل و هدفمند برای تبلیغات خود قدم بر میدارند زیاد تفاوتی نمیکند بلکه برای آن ها میزان تاثیر گذاری و کیفیت تبلیغات مهم می باشد .

انتهای پیام .