طراحی لندینگ پیج

صفحه فرود و یا Landing Page چیست ؟

لندینگ پیج ( landing page ) یا صفحه ی فرود ، صفحاتی که با این عنوان در اختیار کاربران قرار میگیرد از دو جهت مورد استفاده هستند ، بخش از آن را میتوان به عنوان یک صفحه برای معرفی خدمات که صورت اختصاصی طراحی می شوند و در حالت دوم به صفحاتی که از کاربر بر روی یک بنر تبلیغاتی یا به روش های مختلف از نقطه ( A ) به سمت نقطه ( B ) که صفحه یک وب سایت می باشد هدایت می شوند بوده و مورد استفاده قرار میگیرد .

صفحه فرود یا لندینگ پیج از جنبه های مختلفی برای کاربران و صاحبان وب سایت های اینترنتی حائز اهمیت است ، تصور کنید می خواهید وقتی کاربر وارد سایت شما می شود در نگاه اول چه تصویری از وب سایت شما را مشاهده می کند ، آیا می تواند با صفحه ی شما ارتباط خوبی برقرار کند یا خیر به سادگی از وب سایت شما خارج شده و زمان کمی را برای مرور صفحه ی شما میگذارد .

 

صفحه فرود امروزه به یک صفحه هدفمند و کاملا دارای استراتژی تبدیل شده است . صاحبان کسب و کار و مدیران وب سایت ها برای اینکه بتوانند کاربر را زمان بیشتری در وب سایت خود نگاه دارند بر خلاف گذشته به صورت هدفمند تر و لندینگ خود را با یکپارچه سازی درست و صحیح ایجاد میکنند . در نظر داشته باشید که صفحات فرود در بازاریابی اینترنتی تاثیر بسزایی دارد و نمی توان قدرت این ابزار را در بازاریابی اینترنتینادیده گرفت . در ادامه ی این مطلب به جنبه های مختلف این موضوع می پردازیم .

ساخت لندینگ پیج اختصاصی

Landing Page اختصاصی شما به ایده های هدفمند تر کمک می کند و می توان ان را بر اساس نیاز کاربران هدف ایجاد کنید و با توجه به ابزارهایی که در اختیار کاربر قرار می دهید آن را به یک مسیر مشخص و دقیق هدایت کنید ، ایجاد یک صفحه ی اختصاصی از جبنبه مختلفی مورد استفاده است ، گاها برای فروش یک محصول ویژه و برخی مواقع برای ارائه یک پیشنهاد شگفت انگیز که برای کاربر هدف جذابیت دارد طراحی می شود .

تصویر صفحه فرود

 

 

اصول طراحی لندینگ پیج

بر این باور هستیم که هر طرح یا تبلیغات و به نوعی بازاریابی که میخواهیم انجام دهیم باید بر اساس یک فرم و شاخص استاندارد تهیه و طراحی شود . خصوصا هنگامی که سیستم تبلیغات ، بازاریابی بر اساس استاندارد روز پیش می رود ، به همین دلیل کاربران سخت پسند تر از گذشته ، با دانش بیشتر و برای خرید یک محصول و تصمیم گیری درباره ی آن جنبه های مختلفی را مورد ارزیابی قرار میدهند که این مساله سبب می شود تا صاحبان کسب و کار و مدیران وب سایت ها توجه ویژه تری به بحث طراحی لندینگ پیج خود داشته باشند .

وقتی شما طراحی صفحه فرود خود را به طراح من می سپارید ، تیم متخصص طراح من بر اساس تجربه چندین ساله ، طراحی صفحه فرود شما بر اساس استاندارد و منطبق با کمپین های شما انجام می دهد که این مساله سبب شده تا درصد بسیاری موفقیت شما در کمپین های تبلیغاتی و نتیجه ی مطلوبی از بازاریابی اینترنتی خود دریافت کنید . در زیر به نکاتی اشاره داریم که نقش زیادی در طرح Landing Page  شما خواهد داشت .

 

 

سفارش طراحی کاور

 

نکات مهم و موثر بر Landing Page :

محتوای متنی و تصویری :

متن ها و محتوایی که برای صفحه خود در نظر میگیرید می بایست همخوان و دقیقا بر اساس موضوع اصلی صفحه شما تعیین شود و خارج از آن نباشد .

شناخت مخاطب :

شناخت مخاطب یکی از مواردی ست که نه تنها در لندینگ ، بلکه در تبلیغات بنری و … هم تاثیر زیادی دارد و همواره در مقالاتی که در حوزه بازاریابی اینترنتی در اختیار شما قرار می دهیم اشاره ای به این موضوع داشته ایم .

بر موضوع متمرکز باشید :

اگر شما ۵ محصول دارید ، بهترین گزینه ی پیش رو برای دریافت نتیجه بهتر طراحی بصورت کاملا متمرکز است و برای هر محصول یک لندینگ اختصاصی طراحی کنید ، از مهمترین ویژگی طراحی اختصاصی باید متمرکز بودن بر موضوع و پرداختن به جنبه های مختلف یک محصول است که این مساله سبب می شود کاربر برای خرید مخصول حق انتخاب داشته و به انتخاب را بر اساس شناخت کامل انجام می دهد .

یک ویژگی یا پیشنهاد ویژه :

برای اثر بخشی بیشتر ، یک پیشنهاد خوب و ویژه همیشه در صفحه ی خود داشته باشید . توجه داشته باشید به صفحاتی که سایت های مطرح مانند دیجی کالا ، آسیاتک ، پارس آنلاین و … آماده میکنند . شما هم برای اینکه کاربران به یک نتیجه ی خوبی در طراحی Landing Page  شما برسند باید به فکر یک پیشنهاد خوب برای مخاطب خود باشید .

وجود دکمه فراخوان یا Call to action :

در ارتباط با دکمه فراخوان در صفحات وب مزایای زیادی ذکر شده ، البته در صورت استفاده غیر منطقی و غیر اصولی معایت زیادی هم به همراه دارد . اما اگر به صورت صحیح از آن استفاده شود و دکمه کل تو اکشن به صورت مناسب طراحی و در یک جایگاه درست قرار گیرد ، این اطمینان به شما داده می شود که میتوان آن را یک کلید مهم برای فروش بیشتر بدانیم .

رنگ ها :

استفاده صحیح و به موقع از رنگ ها کاملا می تواند یک تصور را تغییر دهد . رنگ ها در یک طراحی بسیار موثر هستند و در بسیاری از مواقع نقش اصلی یک طرح را ایفا میکنند . نباید از موضوع رنگ غافل شود ، اگر بدنبال طراحی یک صفحه ی فرود استاندارد ، حرفه ای و جذاب هستید . دقت و تمرکز خود را در انتخاب رنگ ها بالاتر ببرید .

 

 

طراحی صفحه فرود

لندینگ پیج وردپرس

سیستم های مدیریت محتوا به نوعی دسترسی را برای اغلب وب مستر ها آسان تر کرده است ، بطوری که شما میتوانید بدون دانش کد نویسی و راه پر پیچ و خم طراحی وب سایت از طریق کد های html و تکمیل کننده آن سی اس اس ها را به خوبی بر طرف کرده است و امروزه شاهد رشد روز افزون سیستم های مدیریت محتوای به جای طراحی اختصاصی کد نویسی هستیم . یکی از دلایلی که اکثریت کاربران برای راه اندازی وب سایت خود از سیستم های مدیریت محتوای رایگان استفاده می کنند ، عدم پرداخت هزینه و راه اندازی یک وب سایت ایمن است . طبیعی است که وقتی یک سیستم مدیریت محتوا می تواند به شما امنیت ، زیبایی ، مدیریت آسان و ابزار های رایگان فراوانی در اختیارتان قرار دهند . مورد استقبال زیادی هم واقع می شود .

برای داشتن یک لندینگ پیج گاها تفاوتی در سیستم مدیریت محتوا نمیکند و لندینگ شما قالب بر صفحه خواهد شد . اما بدلیل استفاده بی نظیر کاربران از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، لندینگ پیج وردپرس بیش از پیش مورد استفاده قرار میگیرد .

 

 

 

آیا صفحه فرود شما با تمام پلتفرم های موجود هماهنگی دارد ؟

یکی از مسائلی که در سال های اخیر بیش از گذشته برای مدیران و مهم تر از آن برای کاربران – مخاطبان شما اهمیت دارد ، بحث رسپانسیو بودن یا همان هماهنگ سازی صفحات وب سایت در تمام پلتفرم های نمایشی مانند گوشی های همراه ، تبلت ها ، کامپیوترهای شخصی می باشد . اینکه کاربر بتواند در هر زمان و با هر نوع پلتفرمی صفحه ی فرود شما را به خوبی مشاهده کند . یکی از مهمترین قابلیت های رسپانسیو  بودن یک صفحه این است که صفحه طراحی شده زیبایی و جذابیت خود را از دست نمی دهد بلکه به صورت اختصاصی توسط طراح لندینگ پیج بر اساس هر پلتفرم طراحی و نمایش داده می شود . گاها پیش می آید بر اساس ترکیب نوع چیدمان یک قابلیت در نسخه ای از پلتفرم ( سیستم ) فعال بوده و در نسخه ی دیگر به دلیل عدم خوانایی یا تغییر شکل نیاز به حذف آن باشد  . البته با توجه سبک های روز طراحی و قابلیت های کد نویسی مدرن ، این مساله به ندرت پیش می آید .

طراحی landing page

 

نمونه لندینگ پیج یا نمونه صفحه فرود

بررسی نمونه صفحات لندینگ به شما کمک می کند تا به یک درک درست از مفهوم صفحه ی فرود برسید ، سایت های بسیاری وجود دارند که در سطح اول ، طراحی لندینگ پیج را انجام می دهند و نتیجه ی خوبی بدست می آورند . شرکت ها و موسسات بزرگی وجود دارند که برای هر کمپین و محصول خود یک صفحه فرود اختصاصی با ویژگی های انحصاری در نظر میگیرند .

ویدیوی کوتاهی که برای شما قرار دادیم ، در آن به مرور برخی صفحات لندینگ پیج دیجی کالا پرداخته ایم ، دیجی کالا در حوزه ساخت Landing ها دارد و همواره در مناسبت های مختلف و ارائه محصولات ویژه خود ، صفحاتی را به صورت متمایز از دیگر محصولات خود قرار می دهد و تلاش میکند تا به جنبه های مختلف یک محصول و پرداخت متناسب با آن در قالب یک صفحه ی اختصاصی بپردازد .

بزودی تعرفه ساخت صفحه Landing  به این قسمت افزوده خواهد شد .

انتهای مطلب .
این صفحه قابلیت بروزرسانی دارد .