طراحی لوگو در فتوشاپ دارای مزیت و معایبی است که بد نیست کمی درباره آن ، در راستای مقالات طراحی لوگو به آن بپردازیم . اگر مطالب آموزش فتوشاپ وب سایت رضاگراف را دنبال کرده باشید در هر مطلب تا حدودی اشاره به نرم افزار فتوشاپ و قابلیت های فراوان آن داشته ایم و گاها این نرم افزار را جزو قطب اصلی گرافیک در دنیا شناختیم .

طراحی لوگو در فتوشاپ

قبل از هرچیز باید اشاره کرد که طراحی لوگو جزو آن دسته موضوعاتی ست که بر خلاف دیگر طرح ها مثل طراحی بنر و طراحی کارت ویزیت و … متکی بر یک نرم افزار خاص نبوده و هرکس با توجه به توانایی ، دانش و تسلط بر نرم افزار های دیگر از قبیل ادوبی فتوشاپ ، ادوبی ایلوستریتور ، کورل دراو و حتی اجرا طرح و پیاده سازی ایده بر روی کاغذ میسر می شود .

طراحی لوگو در فتوشاپ

طراحی لوگو در فتوشاپ

دلیل استفاده طراحان از نرم افزار فتوشاپ برای طراحی لوگو 

چرا برخی طراحان هم اکنون با وجود نرم افزار های دیگری مثل کورل دراو و ایلوستریتور ، فتوشاپ را ترجیح میدهند !؟ . پاسخ قاطعی برای این سوال وجود ندارد ، گاها طراح آرم علاقه خاصی به دیگر نرم افزار ها ندارد و تسلط و توانایی خود را بیشتر از طریق Photoshop برای طراحی لوگو قابل اجرا می داند . فتوشاپ قابلیت های زیادی دارد ، که اگر تسط کامل بر این نرم افزار قدرتمند داشته باشید ، بخوبی می توانید هر طرح و ایده ای را در آن به اجرا در آورید .

اما با وجود نرم افزار های متخصص در امر طراحی لوگو ، بین خوب و خوب تر کدام را انتخاب می کنید ؟

خوب و خوب تر برای اجرا هرچه بهتر آرم تجاری 

اگر شما یک طراح خوب و حرفه ای باشید ، قطعا به دنبال راهکاری مناسب برای اجرای سریع ، دقیق و خوب یک طرح هستید که بتوانید ایده اصلی را به نحوی دقیق به اجرا در آورید . نرم افزار در این راه از مهمترین عوامل بحساب می آید که با توجه به ابزار و قابلیت هایی که در اختیار طراح قرار میدهد باعث کمک به این امر می شود .

مناسبترین نرم افزار حال حاضر برای طراحی لوگو ، دو نرم افزار کورل دراو و ادوبی ایلوستریتور هستند که با وجود قابلیت هایی که دارند خود را به نوعی متخصص طراحی آرم می دانند .

ویدیوی آموزش طراحی لوگو ساده در فتوشاپ

در حال رفع مشکل ویدیو هستیم …



معایت طراحی لوگو در فتوشاپ

  • محدودیت پیکسلی :
    • در فتوشاپ شما با محدودیت نوسان پیکسلی مواجه هستید ، بطور مثال شما یک سند جدید ایجاد میکنید و میخواهید طراحی را شروع کنید ، طراحی را شروع و به پایان می رسانید مشکل اولیه که با آن مواجه هستید تغییر در سایز Logo و افت کیفیت آن است .
  • ابزار های نسبتا نا مناسب :
    • بر خلاف ایلوستریتور و کورل ، شما در Photoshop با وجود ابزار های کاربردی فراوان برای طراحی هایی مثل کاتالوگ و بروشور و … ، ابزاری که بتواند تمام نیازهای طراح برای اجرا یک Logo  را داشته باشد تا بتوان یک طراحی روان و ایده آل داشته باشیم وجود ندارد . ( اما این دلیلی نمیشود که نتوانید در Photoshop لوگو طراحی کنید ) .

در نتیجه :

همانطور که در ویدیو بالا مشاهده کردید ، بخوبی میتوان یک طرح لوگو را فتوشاپ اجرا کرد ، اما پیشنهاد ما به شما در صورتی که توانایی طراحی لوگو در کورل دراو و یا ایلوستریتور را دارید ، حتما طراحی را این نرم افزار ها انجام دهید ، به نوعی طراحی Logo  را نرم افزار متخصص آن بسپارید .

انتهای مطلب .

اختصاصی رضاگراف

کاتالوگ اینترنتی

آموزش طراحی کارت ویزیت حرفه ای با فتوشاپ

 طراحی و چاپ کارت ویزیت

طراحی حرفه ای کارت ویزیت

.طراحی بنر تبلیغاتی , طراحی کارت ویزیت , طراحی کاتالوگ , طراحی بروشور , طراحی کاور طراحی هدر ,طراحی موشن گرافیک , طراحی لوگو ,  تعرفه طراحی , طراحی استند ,  طراحی تراکت , طراحی بنر , چاپ کارت ویزیت , چاپ کاتالوگ ,چاپ بروشور کاور اهنگ , هدر سایت ,ساخت تیزر تبلیغاتی ,طراحی آرم , استند نمایشگاهی , تراکت , کاتالوگ اینترنتی , نرم افزار طراحی لوگو , پوستر محرم , پوستر دفاع مقدس فروشگاه محصولات گرافیکی , طرح لایه باز , طرح لایه باز کارت ویزیت , آموزش فتوشاپ ,آموزش فتوشاپ مقدماتی ,آموزش فتوشاپ پیشرفته , بروشور لایه بازطرح لایه باز قالب,مقالات طراحی بنر,مقالات طراحی کاتالوگ,مقالات طراحی لوگو,دانلود فونت فارسیطراحی بنر گیف,طراحی بنر فلشطراحی کارت ویزیت آنلاین