نرم افزار طراحی گرافیک زیادی وجود دارند که هرکدام در جای خود دارای قابلیت های فراوانی هستند که میتواند برای کاربرد پذیری متعدد کاربران مورد استفاده بگیرید ، مثلا برای طراحی لوگو پیشنهاد خیلی افراد نرم افزار ادوبی ایلوستریتور است و برخی دیگر نرم افزار کورل دراو مناسب طراحی آرم تجاری میدانند . برای طراحی بنر ، طراحی کاتالوگ ، طراحی بروشور و کارت ویزیت هم نرم افزار فتوشاپ را قطب اصلی برای طراحان می شمارند . البته نرم افزار Photoshop با ابزار و قابلیت های فراوانی که در اختیار طراحان گرافیک قرار میدهد به واقع می توان بخش انبوه طرح های گرافیکی را از طریق این نرم افزار طراحی قدرتمند انجام داد .

فتوشاپ

فتوشاپ

فتوشاپ نرم افزار طراحی محبوب در بین مشتاقان گرافیک 

نرم افزار فتوشاپ جزو حرفه ای ترین نرم افزار های نسل جدید و قدیم است ، هنگامی که بحث تغییر و تحویل در تصاویر یا طراحی یک اثر جذاب گرافیکی بر سر زبان ها می آید از کوچک و بزرگ تنها نامی که بر سر زبانشان می آید ، نرم افزار Photoshop است . یادگیری این نرم افزار فوق جذاب و پیشرفته خصوصا در نسخه های جدید با نام CC که کمپانی ادوبی توانست تغییر و تحول زیادی در این نرم افزار ایجاد شد که در کنار پیشینه خود در امر طراحی ، انحصارا خود را ستون اصلی نرم افزار طراحی گرافیک در جهان تبدیل کرد .

علت یادگیری نرم افزار فتوشاپ 

اکثر افراد ، خصوصا قشر جوان همواره به دنبال یادگیری یا آموزش فتوشاپ هستند . چرا که با گذراندن دوره آموزش نرم افزار فتوشاپ ، توانایی استفاده از ابزار های موجود برای طراحی و ادیت تصاویر مورد علاقه خود را بدست می آورند . روتوش عکس شخصی در بهترین سطح ممکن ،  ادیت و ویرایش تصاویر و شکل دهی به آن ها جزو پایه ترین مواردی ست که شاید به ذهن اکثریت افرادی عام خطور کند ، از طریق این نرم افزار قابل انجام خواهد بود .

استفاده از Photoshop برای طراحی بنر گیف ، کاتالوگ و بروشور ، طراحی کارت ویزیت . جزو بارزترین مواردی هستند که توسط طراحان انجام  میشود .

سطوح مختلف یادگیری نرم افزار طراحی Photoshop

یادگیری Photoshop بطور کلی در سه سطح انجام میگیرد ، سطح مقدماتی . که شما با ابزار های اولیه و محیط نرم افزار آشنا می شوید و سطح متوسط . که با برخی افکت ها ، فیلتر و مرور چند پروژه نیمه حرفه ای و نحوه ایجاد آن ها آشنا خواهید شد و اما در سطح پیشرفته که به صورت نامحدود با پروژه ها فوق حرفه ای ، جذاب و خارق العاده روبروی می شوید .

مطالب مرتبط طراحی گرافیک