چرا کارت ویزیت های ساده محبوب ترند

اغلب وقتی به طرح برخی کارت ویزیت های تجاری و بازرگانی نگاهی می اندازیم در عمق آن به یک نقطه مشترک می رسیم که چرا این مقدار طرح های ساده و بی آلایش هستند . سوال در ذهن ما ایجاد می شود که آیا طراح کارت توانایی طراحی یک کارت جذاب و اعمال عناصر گرافیکی در طرح نداشته و بسنده به چند خط متن ، شماره تماس و یا ایمیل کرده است  !؟

از نگاه ما ( طراحی بنر و توسعه گرافیک رضاگراف )  می شود طرح کارت ویزیت را به بخش های مختلفی تقسیم کرد که کدام در جای خود و برای افراد مختص به خود دارای ویژگی های و کاربرد های مختلف و میزان تاثیر پذیری گوناگونی هستند . دسته اول را باید به نوع تجاری – گرافیکی تشبیح کنیم که این در نوع طراحی علاوه بر سادگی ، خلاقیت را هم به آن اضافه میکنید و در طراحی آن ترکیبی از سادگی و خلق ایده را استفاده می کنید که البته بخش خلاقیت را کمتر در تم های داخلی طراحی کارت ویزیت مشاهده میکنید و اکثر تجار و افراد واحد های ارشد بازرگانی بیشتر بر روی ساده بودن طرح حتی صورت مستقیم و غیر مستقیم نیازی مفهوم دار بودن طرح هم تاکیدی ندارند . که این موضوع متاسفانه بر خلاف مدیران موفق اروپایی می باشد .

طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

سادگی در کنار توانایی ایده پردازی و پرداختن به خلاقیت وابسته به موضوع طرح می تواند کیفیت – جذابیت و میزان تاثیر گذاری را تا حد بالایی افزایش دهد .

کارت ویزیت های بازاری :

کارت های بازاری بیشتر برای کسب و کارهای کوچک استفاده می شود که در این بین میتوان به تولیدی ها ، مارکت – فروشگاه ها ، سرویس دهنده های خدماتی و … اشاره داشت و اغلب برای طراحی کارت ویزیت با این موضوعات کمتر به خلوت بودن و معیار های بازاریابی توجه می شود ، بلکه بیشتر تمرکز بر روی معرفی خدمات قابل ارائه گذاشته می شود .

لینک کوتاه مطلب : http://reza-graph.ir/?p=9628