« ایده اولیه این پروژه که به سفارش شبکه جهانی پرس تی وی در سال ۹۴ و  با تکنیک تلفیق فضای سه بعدی و دو بعدی انجام شده از تاریخ، هنر و فرهنگ ایرانی برگرفته شده که به صورت تخصصی به چهار بخش: تاریخی، مشاهیر ایران، دینی و مذهبی، مدرن و شهری تقسیم شده است.

زمان طراحی لوگو که بر اساس موتیف‌های ایرانیِ  وام گرفته شده از شمسه ایرانی بوده به طور تقریبی در حدود یک ماه بوده است ( لوگو و مدل سازی‌ها بر طبق ساختارهای محتوایی و شکل گیری فضای  انیمیشن و گرافیک متحرک بوده است).

مخاطبان این اثر، بزرگسالان هستند بنابراین در روند تولید، به لحاظ زیبایی شناسی و فرم و تکنیک سعی شده تا با فضاسازی درست(چه در محتوا و چه در فرم) انتقال پیام برای مخاطب، درست و با کیفیت بالایی صورت بگیرد؛  بطور مثال تمامی مدل سازی‌ها بر اساس واقعیت ساخته شده و سعی شده تا حس نوستالژی برای مخاطب تداعی شود.

تمامی مراحل کار ،از صفر تا صد، بصورت یونیک و واحد طراحی شده و تمامی تاثیر پذیری اثر از فرهنگ، تاریخ و هنر خود این کشور بوده است بطوری که حتی بعد از نهایی شدن و پخش این اثر بصورت تخصصی و با این جزئیات و با این سبک ایده پردازی، هیچ اثر مشابهی تا به حال در این حوزه به معرفی ایران بصورت تلفیق تکنیک های سه بعدی و دوبعدی نپرداخته و تا قبل از این نیز مشابه این اثر تولید نشده است.

گرافیک متحرک در حیطه و قاب تلویزیون برای معرفی درست برنامه های تلویزیونی یکی از مهم ترین عناوین در حیطه تلویزیون و یکی از پرکاربردترین موارد تبلیغاتی تلویزیونی حال حاضر دنیا ست که امروزه خیلی مورد توجه قرار گرفته است و این هنر در رسانه‌های متعدد و مختلفی همچون فضای مجازی و گرافیک متحرک محیطی و تبلیغات شهری نقش بسزایی دارد و یکی از مهم ترین نقش‌های زندگی امروزی را بازی می‌کنند و جزئی جدا نشدنی از زندگی جوامع انسانی  شده‌اند…»


www.roozrang.com