آشنایی با بروشور تبلیغاتی :
بروشور ، جزو دسته تبلیغات کاغذی به حساب می آید که در بین تبلیغات چاپی از نوع موثر و تبلیغات پویا به شمار می رود طراحی بروشور را باید هم از لحاظ نوع جنس ، کاربرد و فرم ، کاملا طراحی در هم خانواده خود در زمینه ی دیگر تبلیغ های چاپ شده بر روی کاغذها بدانیم .
چاپ بروشور را میتوان به عنوان یکی از راه های مناسب جهت ارائه و معرفی خدمات به مصرف کنندگان بازار هدف خود بدانیم . چراکه در Brochure بر خلافطراحی کاتالوگ شما بیشتر به جزئیات کالا تولید شده خود برای معرفی به مصرف کننده می پردازید و با توضیح جامع و کاملی در مورد خدمات خود به آن ها می دهید مشتریان ارتباط نزدیکتری با کالای شما برقرار می کند.
مثلا شما یک فروشنده خودرو های لوکس در کشور هستید و برای ارتباط نزدیکتر با مشتری و جذب آن به خرید خودرو میتوانید با ارائه یک بروشور به معرفی محصولات و آشنایی هرچه بیشتر با خصوصیات داخلی خودرو بپردازید .
بدین صورت :
خودروی بی ام دبلیو M2 مدل 2016
{ دارای موتور قدرتمند 365 اسب بخاری در دور موتور 6500 (rpm) و گشتاور 465 نیوتن متر در دور موتور 1400 تا 5560 }
{ چرخ های آلیاژ آلومینیومی با ساختار شبکه ای و تایرهای سوپر اسپورت میشلین پایلوت }
و …
متن فوق را به همراه تصاویر مرتبط در یک قالب و فرم مشخص در بروشور تبلیغاتی به همراه توضیحات تکمیلی مورد نیاز برای مصرف کننده قرار می دهید .
چاپ Brochure رو میتوانید با قیمتی نسبتا پایین اما با تعداد یا تیراژ بالا ( 1000 عدد یا بیشتر ) انجام دهید ، یکی از دلایل روی آوردن اکثر مدیران به این نوع تبلیغ . جذاب بودن و حمل آسان برای مشتریان ، باز بودن دست طراح جهت استفاده از تصاویر دلخواه و مرتبط با موضوع شرکت می باشد . در کنار آن کمپانی یا شرکت می توانند با استفاده تصاویر به دلخواه و سلیقه خود به همراه متن های تبلیغاتی در طراحی بروشور خود بهره مند شود .