در ادامه مبحثی که در مطلب قبلی و در راستای سلسله مقالات طراحی کارت ویزیت همراه ما بودید داشتیم درباره روانشناسی رنگ ها در کارت ویزیت صحبت کردیم و امروز بیشتر شما را با عمق رنگ ها و معانی برخی از آن آشنا خواهیم کرد که هرکدام به نوع خود چه ترکیبی را تشکیل و معانی را انتقال میدهند .
روانشناسی رنگ کارت ویزیت (رنگ آبی)
کارت آبی حامل انتقال پیامی از امانت و صداقت می باشد ، آبی نماد اعتماد – مسئولیت پذیری و محافظه کاری را دلالت دارد و این نشان میتوان حس آرامش جسمی و روانی را در افراد ترویج دهد و اگر شما طراحی کارت ویزیت خود را بر اساس موضوعات مرتبط با روانشناسی ، حسابداری یا مشاور مالی قرار داده اید ، بدون شک استفاده از رنگ به خوبی می تواند با افراد ارتباط نزدیک برقرار کند .در این راستا هرچقدر رنگ آبی شما تیره تر باشد میتواند حس جدی تر و محافظه کارانه تری داشته باشد .بدین شکل که شما وقتی از رنگ آبی تیره استفاده کنید میشود حس اعتماد بیشتری را هم جلب کنید .
- پیشنهاد مطالعه : ویژگی های کارت ویزیت چیست و از نگاه مشتری به کارت ویزیت نگاه کنیم
روانشناسی رنگ کارت ویزیت (رنگ قرمز)
قرمز در طرح و چاپ کارت ویزیت حس شور ، هیجان و عمل گرایی را به مخاطب نشان می دهد . اگر از نگاه مثبت به قرمز نگاه بیاندازیم بیشترین کاربرد را در جلب توجه و تحریک حواس فیزیکی است مثل کسب و کارهایی مانند فست فود ها و رستوران و… مناسب است . از دید منفی نشان دهنده خشم ، پرخاشگری ، انتقام است که عموما در طرح کارت ویزیت می تواند حس اعتماد به نفس و جسارت فرد و توجه فوری را نشان دهد ، البته که قرمز را بیشتر هم در طراحی بنرهای فروشگاهی کاربرد زیادی دارد .
مشابه رنگ آبی در کارت ویزیت ، قرمز تیره هم می تواند حرفه ای تر جلوه کند و در اغلب موارد برای موضوعات جدی دراماتیک مانند وکالت و سهام میتواند کاربرد داشته باشد که متاسفانه در کشور زمینه سفید برای این موضوعات بیشتر استفاده می شود .
- پیشنهاد مرور صفحات : طراحی بنر تبلیغاتی و طراحی کاتالوگ
روانشناسی رنگ کارت ویزیت (رنگ سبز)
امنیت ، ثروت ، رشد و تعادل نشانه های رنگ سبز است ، قطعا در اطراف مشاهده کرده ایم که سبز همواره همراه طبیعت ، سلامت و شفا و محیط زیست می باشد و حس شفقت و پرورش را انتقال می دهد ، هرچقدر به تیرگی سبز نزدیک تر بشیم بیشتر حس ثروت را نشان می دهیم و سبز میانی که نه تند و نه تیره باشد تعادل عاطفی و هماهنگی ، پرورش و آرامش بخش میشود که یک انتخاب خوب برای کارت ویزیت های نوع زیست محیطی مثل باغبانی ، گلف ، مددکاران اجتماعی ، کارگران موسسه خیریه و مشاوران می باشد .
سبز خاموش هم کسب و کار طبیعی ، آلی و زیست محیطی را نمایان می کند .
پایان بخش دوم .
لینک کوتاه مطلب : http://reza-graph.ir/?p=9666
طراحی لوگو طراحی بنر طراحی بنر تبلیغاتی طراحی طراحی آرم بنر تبلیغاتی طراحی کاتالوگ طراحی بروشور بروشور تبلیغاتی چاپ بروشور طراحی هدر هدر سایت کاور آهنگ طراحی کاور کاور موزیک بنر بنر سایت طرح بنر ساخت بنر طراحی کارت ویزیت کارت ویزیت چاپ کارت ویزیت سفارش کارت ویزیت مقاله کارت ویزیت بروشور کاتالوگ طراحی کاتالوگ صنعتی طراحی بنر گیف طراحی بنر فلش بنر گیف تعرفه طراحی بنر فلش طراحی تراکت تراکت تبلیغاتی چاپ بنر تراکت تبلیغاتی بنر فلش فلش رضاگراف مقالات طراحی بنر تعرفه طراحی تعرفه طراحی بنر تعرفه طراحی لوگو تعرفه طراحی بروشور تعرفه طراحی کاتالوگ تعرفه طراحی کارت ویزیت تعرفه طراحی سایت