همانطور که از عنوان مطلب مشخص است ، امروز می خوایم نگاهی ریز بینانه و با کمی دقت بیشتر به عواملی که در شکست یک کمپین تبلیغات اینترنتی دخیل هستند اشاره ای داشته باشیم و البته که گزیده ای از راه های موجود برای جلوگیری از این شکست رو برای شما بیان کنیم ، خواندن این مطلب رو به مدیران محترمی که قصد موفقیت در کمپین های تبلیغاتی خود را دارند به صورت جدی پیشنهاد می کنیم .

نکته لازم به ذکر ، قبل از خواندن این مطلب : مباحث نوشته شده در این پست حول محور تبلیغات اینترنتی می باشد و رعایت آن در تبلیغات و کمپین های اینترنتی خود طبیعاتا به هدفمندتر شدن و سود آوری بیشتر شما کمک خواهد کرد .

افسوس شکست در تبلیغات اینترنتی 

افسوسی که بعد از اندک یا حتی خرج کردن مبالغ زیادی جهت تبلیغات سایت ، گریبان گیر ما می شود ، گاهی متوجه شکست می شویم گاهی خیر .

به برخی از عواملی که دست به دست می دهند ما در تبلیغات اینترنتی خود شکست بخوریم اشاره ای میکنیم که شاید عمده علت این موضوع نداشتن یک هدف مشخص ، یک استراتژی و یا حتی یک فکر و ایده پشت کمپین تبلیغات شما باشد .

نمی دانم شما جزو کدام دسته از مدیران وب هستید ، شاید مدیری با اراده و تفکر و منبع درآمدی بالا ، یا حتی بالعکس آن ، یک مدیر جوان و بی تجربه حتی بدون بودجه کافی برای راه اندازی یک کمپین تبلیغات اینترنتی باشید .

روزانه وب سایت های زیاد و متعددی در کشورمان ( ایران – IRAN ) راه اندازی می شوند ، هرکدام موضوعات متفاوت و حتی یکسانی دارند  ،هرکدام از مدیران برای پیش برد و به هدف رساندن و پیروز شدن در جاده حرکتی کسب و کار خود ، تفکرات و شیوه های رقابتی مختص به خود را دارند .

 اما یک سوال ساده ، به نظر شما کدام دسته از مدیران از تبلیغات اینترنتی خود سود بیشتری می برند  ؟

جواب این سوال رو با مرور و مطالعه همین مطلب ( افسوس شکست در تبلیغات اینترنتی )  به دست خواهی آورد .

شاید در سال های گذشته با توجه به کم بودن حجم رقابت در موضوعات و کسب و کارهای مجازی حتی اندک وب سایت ها هم با دانش ، تبلیغات ،کیفیت و … پایین هم می توانستند به اهدافی که دارند در کوتاه ترین زمان برسند ، اما امروزه شما برای موفقیت در کمپین های تبلیغاتی و تبلیغات تک بنر خود می بایست نگاهی هوشمندانه و دقیقی نسبت به اهداف پیش رو داشته باشید .

 در مطلبی که در ماه گذشته به رضابلاگ اضافه شد ، در مورد ( علت محبوبیت بنر گیف چیست ؟ ) و همینطور در مورد ( انتخاب یک شعار تبلیغاتی خوب و جذاب) صحبت کردیم ، اما باید بدانیم عوامل متعددی دست به دست هم میدهند تا شما را به موفقیت در یک کمپین تبلیغات اینترنتی و بنری برسانند.

اگر شما هم در این فکر هستید که تنها با راه اندازی یک وب سایت و با داشتن یک بنر تبلیغاتی حرفه ای کار خود را تمام شده میدانید و روزانه مشتریان متعددی رو جذب می کنید ، سخت در اشتباه هستید .


از تبلیغات اینترنتی افسوس شکست تا پیروزی شما را دعوت می کنم به :

طراحی بنر تبلیغاتی   |    هدر سایت   |    نقشه سایت   |    نمونه بنر ( تبلیغات اینترنتی )


صفحه ی هدف ( Landing Page ) :

قبل از شروع و راه اندازی کمپین و تبلیغات اینترنتی بنری خود ، باید فکر کنید و خود را برای لحظاتی هم که شده جای مشتریان خود قرار دهید ، به نظر شما وقتی مشتری بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک میکند و به وب سایت شما هدایت می شود با چه صفحه ای مواجه خواهد شد ؟ . به نظرتون صفحه خود را برای میزبانی هرچه بهتر از مشتریان سخت پسند و ریز بین امروز آماده کرده اید ، یا اینکه مشتری در نگاه اول به وب سایت شما با یک تم بی ارتباط با موضوع کسب و کاری شما مواجه خواهد شد !

پس پیشنهاد میکنیم به تصویر اولیه ای که مشتری به صفحه ی شما مراجعه می کند دقت ویژه ای داشته باشید و سعی کنید از تصاویر و یا المان ها و رنگ مرتبط و جذاب به موضوع کاری خود در صفحه ورود مشتری استفاده کنید .

از نمایش شعار در تبلیغات تا عمل به آن :

تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که به چه میزان تفاوت در شعار تبلیغاتی شما تا عمل کردن به آن وجود دارد ، یا فقط برای شما درصد کلیک خوردن بیهوده کاربران اهمیت دارد .

طراحی بنر حرفه ای تبلیغات اینترنتی

طراحی بنر حرفه ای تبلیغات اینترنتی

چرا که وقتی با برخی مدیران وب هم صحبت می شویم تنها عاملی که برایشان اهمیت دارد و بر روی آن حساس هستند ، میزان درصد کلیک کاربران بر روی بنر تبلیغاتی را مد نظر قرار می دهند .

حتما در تبلیغات صادق باشیم ، اگر از کیفیت بالا صحبت میکنیم ، قبل از آن کیفیت کار خود را بالا یا به حد استاندارد برسانیم ، و یا اگر از قیمت مناسب و پشتیبانی و خدمات پس از فروش صحبت میکنیم ، قبل از آن قیمت خود را به یک تعادل رقابتی برسانیم و سطح کیفی خدمات پس از فروش خود را بالا ببریم ،حرف و عمل مان یکی باشد حتی اگر مشتری یا کاربری قرار است فقط یکبار به شما رجوع کند و محصولی را خریداری کند .

همانطور که در چند خط گذشته ذکر شد ، امروزه مشتریان باهوش تر از گذشته شده اند و به دنبال با کیفیت ترین و مناسب ترین سرویس دهنده خدماتی می گردد ، سرویس دهنده ای که برای مشتریان خود احترام قائل شود و مشتری رو به سر مقصد که مد نظر  هدایت کند .

بدرقه کننده خوبی برای مشتریان باشید :

از گذشته در سنت و آئین ما ایرانیان مهمان نوازی زبان زد خاص و عام بوده ، وقتی مهمان خوانده یا ناخوانده ، وقت و بی وقت را به خانه مان دعوت میکنیم سعی کرده ایم تحت هر شرایطی از آن مهمان نوازی خوبی به عمل آوریم و در نهایت بدرقه کننده خوبی هم باشیم که این موضوع رو میشه به صورت گسترده تر در میزبانی از مشتریان خود اجرا کنیم ، چرا که با توجه به مطالبی که در بالا ^ به آن ذکر شد اگر ما به سلایق و نیازهای مشتری احترام بگذاریم ، مشتری با درصد بیشتری محصول شما را خریداری میکند و در نهایت اگر شما بدرقه کننده ی خوبی باشید به طوری که فقط به دریافت مبالغ از مشتریان فکر نکنید بلکه تا لحظه ی آخر از مشتری حمایت و پشتیبان آن باشید این عمل تاثیر مثبتی بر روی مشتری شما گذاشته و صد البته که باز هم به سراغ محصولات یا خدمات شما خواهد اومد .

منبع : از شکست تا پیروزی در تبلیغات اینترنتی