تفاوت طراحی بنر های جدید با نسل گذشته و اینکه چه در معیار هایی متفاوت تر از گذشته شده است ، موضوع مطلبی ست که امروز و در راستای سلسله مقالات طراحی بنر ، میخوایم درباره طراحی بنر هایی که در حال حاضر در فضای مجازی بر روی سایت های اینترنتی مشاهده میکنیم ، با نگاه متفاوت تری بپردازیم .

کافی ست کمی با دقت به طرح های بنر که این روزها توسط شرکت های مختلف با فرمت بنر گیف طراحی می شوند نگاهی بیاندازیم . با اختلاف زیادی میتوان تفاوت را بین طرح های جدید و قدیم حس کرد . همانطور که سلیقه ی افراد و مزاج ان ها تغییر می کند به تبع آن مـــد های روز هم تغییر می کند. همانطور که شما لباس های 10 سال گذشته را به هیچ عنوان تن خود نمیکنید ، همانطور هم از طراحی بنر هایی که به سبک قدیم طراحی می شوند استقبالی نمیکنید .

تفاوت طراحی بنر های جدید

تفاوت طراحی بنر های جدید

تفاوت طراحی بنر های جدید با نسل گذشته

در سبک های قدیمی شما کمتر شاهد ظرافت های خاص و پیچیده در تبلیغات بودید . البته مزاج کاربران آن زمان هم چیزی غیر این را طلب نمیکرد . اما در سال 95 شاهد بنر های تبلیغاتی جذابی در سطح وب بودیم . هر طرح ویژگی خاص خود را دنبال میکرد و جهش طرح ها بیشتر بر روی ظرافت و خلاقیت دیده می شد .در پی آن کاربران اینترنتی بر خلاف گذشته آگاهی و دید بازتری نسبت به تبلیغات اینترنتی پیدا کردند.

در آگهی های قدیمی اینترنتی شما یک طرح ساده ، قالبا به صورت تصویر و متن به اشتراک گذاشته می شد و اصلا توجه ای به خلاقیت و تکنیک های جذب مخاطب و افزایش میزان نرخ کلیک از طریق طراحی بنر نمی کردیم  .

اما در طرح های جدید به ندرت شما شاهد این طرح ها در سطح وب هستید . چراکه با بروزرسانی چارچوب ها و اصول بازاریابی از طریق بنر ، تفاوت زیادی با نسل قدیم دارد .

طراحی بنر های تکنیکال  

در حال حاضر ، بیش از 70 درصد تبلیغات به صورت تکنیکال و بر اساس اصول قوائد انجام می شود و یا حداقل تلاش مدیران تبلیغ دهنده و طراحان گرافیک در این زمینه به این موضوع صـــوق پیدا کرده است . افزایش میزان رقابت پذیری یکی از دلایل اساسی این موضوع است .